Kennis en kunde van programmatic in digitale tijdperk

Kennis en kunde van programmatic in digitale tijdperk

nature-grass-green-book-large

We kunnen stellen dat vast staat dat nagenoeg alle media digitaal zal worden en dat alle advertentie-transacties tussen computers zullen worden afgehandeld. Deze trend is zich nu aan het voltrekken.

Belangrijk is dat je daar kennis van hebt en je voordeel mee doet. Het IAB meldt dat Programmatic mobile advertising (in EU) is gegroeid met 240%: naar €552 miljoen in 2014 van €230 miljoen in 2013. Hiermee vertegenwoordigt programmatic mobile advertising 27,3% van de mobiele display markt.

Programmatic video  advertising (in EU) is gegroeid met 176%: naar €205 miljoen in 2014 van €76 miljoen in 2013. Hiermee vertegenwoordigt programmatic video advertising 12,1% van de online video markt. De programmatic desktop display is €2.9 miljard waard. Nederland loopt samen met de UK hierbij voorop. Ruime 40% van alle digitale media wordt in Nederland al programmatic verhandeld.

Aan de hand van deze cijfers durven wij dan ook te stellen dat elke marketeer of advertiser kennis van programmatic nodig heeft om de concurrent de baas te blijven.

Zie onderstaande link voor het gehele artikel met daarin de cijfers uit de markt.

https://www.exchangewire.com/blog/2015/10/01/63-of-advertisers-have-little-knowledge-of-programmatic-96-of-consumers-sent-mistargeted-offers/